Sikker Slank bogpakke

Slankenyt logo


Find os på FACEBOOK >>

Startside | Oversigt over udsendte nyhedsbreve | brugerbetingelser | Om slankenyt


Se evt. også:

sikkerslank.dk

kalorietabel.dk


303 Slankeopskrifter

303 Slankeopskrifter e-bog til kun kr. 99,-


Mere Vegetar Light

Slankenyt nr. 6

30 september 2002


Mæt uden for mange kalorier

Der skal ikke ret stor ubalance mellem indtagelse og forbrænding af kalorier til, før du kan se det på vægten.

Kostvaner, der indeholder næringsrig mad, uden at indeholde for mange kalorier, er bedre end alverdens slankediæter.

Læs evt. mere her:
http://www.nomedica.dk/sund_slankekost.htm

Det gælder hovedsageligt om at ændre kosten, så hver kalorie mætter så meget som muligt, og er så rig på næringsstoffer som muligt.

Men motion er naturligvis også vigtigt. Bl.a. fordi motion er med til at sikre en god appetitregulering.


Manglende appetitregulering som følge af for lidt motion

Mens fedtforbruget falder i den vestlige verden, stiger antallet af overvægtige paradoksalt nok samtidigt. En af forklaringerne kan være, at manglende fysisk udfoldelse kan ødelægge kroppens evne til at afstemme appetit efter reelt behov for kalorier.

Danskerne har skåret ned på fedtet og taget eksperternes råd om at øge mængden af frugt og grønt i kosten til efterretning. Samtidig er kulhydratindholdet i danskernes kost steget de seneste år, og nærmer sig det niveau på 50-55 procent, som ernæringseksperterne anbefaler. Men man kan ikke konkludere, at befolkningen som helhed er blevet sundere på grund af et paradoks, som eksperterne har svært ved at finde et entydigt svar på: Ligesom man kan se det i resten af den vestlige verden, bliver der nemlig også herhjemme stadig flere overvægtige.
(Politiken 17/8-02)


Opbakning

Spiser du sund slankekost alene – mens resten af familien spiser netop det, som du forsøger at undgå - skal du udøve formidabel selvkontrol, for at indføre de nødvendige kostændringer.

Hvad gør du?

Prøv f.eks.:

  1. Overtal familien til at ændre nogle af deres spisevaner, så de ikke spiser netop det, du forsøger at undgå, mens du ser på.
  2. Få dem til at indse det fornuftige i at indføre sundere kostvaner - også selv om de ikke har brug for at tabe sig.
  3. Kan du bare ikke holde ud at se på, hvordan andre i familien spiser løs af is, slik o.l., så lad være! Gå ind i et andet rum, gå en tur, få dem til ikke at spise det lige foran din næse.
  4. Find evt. andre overvægtige, du kan slanke dig sammen med. Giv hinanden støtte og opbakning.
  5. Før slankedagbog. Læs evt. mere om vægtkontrol her:
    http://www.nomedica.dk/slankekontrol.htm

Bog om slankeværdi

Helbredende kost

Kunsten at ændre vaner