Godt i gang med sikker slank, gratis e-bog

Slankenyt logo


Find os på FACEBOOK >>

Startside | Oversigt over udsendte nyhedsbreve | brugerbetingelser | Om slankenyt


Se evt. også:

sikkerslank.dk

kalorietabel.dk


303 Slankeopskrifter

303 Slankeopskrifter e-bog til kun kr. 99,-


Mere Vegetar Light

Slankenyt 492, uge 37, 2019


Både gener og livsstil betyder noget for, hvem der bliver overvægtige

Du bliver overvægtig, hvis du over længere tid indtager flere kalorier, end du forbrænder.

Spørgsmålet er, hvorfor nogle mennesker har særlig let ved at indtage flere kalorier, end de har brug for.

Ifølge artiklen: Forskere: Gener har stor betydning for, hvem der bliver tykke - så drop fordommene på dr.dk, har forskning vist, at den genpulje, du har arvet, kan gøre det sværere for dig at sige nej til kalorierig mad samtidig med, at du har lettere ved at oplagre ekstra kalorier som fedt (i stedet for at brænde dem af).

Gener forbundet med fedme kan ifølge artiklen bidrage til, at din kalorieindtagelse og din sult- og mæthedsfornemmelse ikke bliver reguleret ordentligt.

I et samfund som vores, hvor vi konstant påvirkes til at overspise, fremmer det tilbøjeligheden til overvægt og fedme.

Ifølge artiklen udtaler Morten Elsøe, at fødevareproducenter, udvikler hyper-velsmagende produkter, der spiller på vores evolutionære tangenter, og laver noget, der er sødt, fedt, salt og nemt at tygge. Eksempelvis kan man spise en muffin, der indeholder 500 kalorier, hurtigere end et æble på 50 kalorier.

Læs hele artikel her.

Gener spiller en rolle, men er ikke en grund til at opgive på forhånd.

Det er ikke generne, som bestemmer din vægt, men de er med til at bestemme hvor krævende det er at komme ned i vægt, og især hvor krævende det er at fastholde et vægttab.

Det er helt afgørende at gribe tingene rigtigt an.

Fx har et nyt studie vist, at joggeture og anden motion er særlig vigtig, hvis dine gener er med til at gøre dig overvægtig.

Et hold forskere fra National Taiwan University kom frem til en række træningsøvelser, som kan være ekstra gavnlige for folk, hvis overvægt er genetisk betinget. Løbeture er den bedste form for motion for denne gruppe mennesker.

Læs mere i artiklen på videnskab.dk

Også andre undersøgelser har vist, at motion modvirker effekten af fedmegener.

Læs artiklen: Motion mindsker arvelig tilbøjelighed til fedme hos ældre

og artiklen: Motion mod overvægt og fedmegener

En undersøgelser tyder på, at mættet fedt kan udgøre et særligt problem. Læs artiklen: Mættet fedt kan øge risikoen for fedme blandt mennesker, der har arvelig tendens til overvægt

Følger du Sikker Slank-programmet, er du godt i gang, også selv om du eventuelt er arvelig disponeret for fedme.

Begynd blot med de simple overkommelige ændringer, du læser om i e-bogen: Godt i gang med Sikker Slank

Den er gratis og kan læses/hentes her.

Bog om slankeværdi

Helbredende kost

Kunsten at ændre vaner