Sikker Slank bogpakke

Slankenyt logo


Find os på FACEBOOK >>

Startside | Oversigt over udsendte nyhedsbreve | brugerbetingelser | Om slankenyt


Se evt. også:

sikkerslank.dk

kalorietabel.dk


303 Slankeopskrifter

303 Slankeopskrifter e-bog til kun kr. 99,-


Mere Vegetar Light

Slankenyt 443, uge 21, 2017



Hvordan du måler, om du har en sund vægt eller ejtaljemål

Personer med et normalt BMI, men med fedtet siddende omkring midten på kroppen, har større risiko for at dø eller at leve usundt end de, der har deponeret fedtet andre steder på kroppen.

Det viser en ny undersøgelse fra Loughborough University og University of Sydney i Australien, skriver The Independent.

Undersøgelsen viser, at det er en mere præcis indikator for, om du har en sund vægt eller ej, hvis du måler talje og hofte i stedet for BMI.

Efter den nye metode dividerer du omkredsen af taljen med omkredsen af hoften. Hvis tallet for mænd er over 0,9 - eller over 0,85 for kvinder - så er det for højt



Fysisk aktivitet bedre mod hjertesygdom end vægttabmotion

Hollandske forskere gennemførte et forsøg, der involverede 5.344 personer mellem 55 og 97 år over en periode på 15 år.

De fandt ud af, at overvægtige, som var meget fysisk aktive, ikke havde en øget risiko for hjertesygdomme sammenlignet med normalvægt, der var tilsvarende aktive. Med andre ord betyder det at være aktiv mest for at mindske risikoen for hjerte-kar-sygdomme.

Det er dog vigtigt at bemærke, at personer, der var overvægtige, og som ikke var fysisk aktive, stadig havde en øget risiko for hjertesygdomme.

Hvis du er overvægtig vil motion og enhver form for fysisk aktivitet være gavnlig -- uanset om du taber dig eller ej.


Bog om slankeværdi

Helbredende kost

Kunsten at ændre vaner