Sikker Slank

Slankenyt logo


Find os på FACEBOOK >>

Startside | Oversigt over udsendte nyhedsbreve | brugerbetingelser | Om slankenyt


Se evt. også:

sikkerslank.dk

kalorietabel.dk


303 Slankeopskrifter

303 Slankeopskrifter e-bog til kun kr. 99,-


Mere Vegetar Light

Slankenyt nr. 9. 10. juni 2003

1) FEDT-ERSTATTER TIL HØRING
2) ASPARTAM KAN GIVE SYMPTOMER HOS NOGLE MENNESKER
3) SPORTSDRIKKE ØDELÆGGER KUREN

1) FEDT-ERSTATTER TIL HØRING

Fremover vil det måske være muligt at købe produkter med fedterstatteren Salatrim i vores supermarkeder. EU-kommissionen har netop sendt et forslag til høring om godkendelse af produktet.

Salatrim kan give mave-tarm problemer, hvis man indtager mere end 30 gram om dagen. Derfor har flere medlemslande gjort indsigelser overfor Salatrim, men Kommissionens Videnskabelige Komité for Levnedsmidler argumenterer for, at man kan undgå problemerne ved blot at lade være med at spise for meget af produktet.
(Jyllands-Posten 22.05.03)

2) ASPARTAM KAN GIVE SYMPTOMER HOS NOGLE MENNESKER

Kunstige sødemidler kritiseres af mange ernæringseksperter, der stiller spørgsmålstegn ved, om stofferne er sundhedsmæssigt forsvarlige.

Kunstige sødestoffer er måske særlig et problem for de overvægtige, som i et forsøg på at undgå sukker (kalorier) indtager forholdsvis store mængder aspartam eller andre kunstige sødestoffer.

Nogle af de bivirkninger, der er blevet sat i forbindelse med større indtagelse af aspartam, er bl.a.: hovedpine, svimmelhed, depressioner, humørsvingninger, mavesmerter, opkastning, søvnproblemer og åndedrætsbesvær.

Det gælder hos særligt disponerede mennesker, og de fleste mærker ingen umiddelbare bivirkninger.

Kunstige erstatninger for rigtig mad vil uvægerligt give problemer.

Før eller senere!

Uanset om de kunstige søde- og fedtstoffer umiddelbart kan sænke/mindske kalorieindholdet i maden, får de os blot endnu længere væk fra en kost og livsstil, som er naturlig for kroppen.

På længere sigt vil disse tilsætninger i vore fødevarer give os flere problemer, som vi ikke nødvendigvis kan overskue på nuværende tidspunkt.

Vigtigere end noget andet er kostens næringsindhold pr. kalorie. Fødevarer med mange næringsstoffer, kostfibre mv., der samtidig er forholdsvis kaloriefattig, er den bedste slankekur.

Følg programmet i bogen Sikker Slank i 7 trin. Det gavner både din sundhed og får dig ned i vægt.

3) SPORTSDRIKKE ØDELÆGGER KUREN

Danskere, der dyrker motion for at tabe sig, bør holde sig langt væk fra energi- og sportsdrikke. Forskning viser nemlig, at disse drikke nedsætter kroppens fedtforbrænding.
(berlingske.dk; Ritzaus Bureau, d. 2. juni 2003)

Bog om slankeværdi

Helbredende kost

Kunsten at ændre vaner