Sikker Slank

Slankenyt logo


Find os på FACEBOOK >>

Startside | Oversigt over udsendte nyhedsbreve | brugerbetingelser | Om slankenyt


Se evt. også:

sikkerslank.dk

kalorietabel.dk


303 Slankeopskrifter

303 Slankeopskrifter e-bog til kun kr. 99,-


Mere Vegetar Light

Slankenyt 258, uge 19, 2013

Mindre bevægelse når vægten stigerkvinde spiser kage

Forskere fra Brigham Young Universitetet har påvist, at fedme mindsker fysisk aktivitet.

Fysisk aktivitet og dens relation til fedme er blevet undersøgt i årtier af forskere, men næsten ingen har studeret det modsatte — fedmes effekt på fysisk aktivitet.

For at undersøge denne vekselvirkning fik forskerne mere end 250 deltagere til at bære et accelerometer, som måler den faktiske bevægelse og intensitet af aktivitet.

Tidligere undersøgelser har holdt sig til mindre pålidelige selvrapporterede data.

254 kvindelige deltagere — hvoraf 124 var svært overvægtige — blev instrueret i at bære accelerometer i syv dage ved begyndelsen af undersøgelsen, og derefter igen i yderligere en uge 20 måneder senere, ved afslutningen af undersøgelsen.

I gennemsnit faldt den fysiske aktivitet hos overvægtige deltagere med 8 procent i løbet af 20 måneder.

Pressemeddelelse fra Brigham Young University. 27.3.2013.
Study shows how much extra pounds slow you down

Kommentar:

Tendensen er, at jo mere overvægtige tager på, desto mindre bevæger de sig.

De kommer let ind i en ond cirkel, hvor de bevæger sig mindre jo mere vægten stiger.

En måde at bryde den onde cirkel på er at komme i gang med daglige gåture.

Alle kan klare:

  1. En rask gåtur på mindst 20 min hver dag
  2. Sid mindre ned. Gør det til en regel, at hver gang du har siddet i 20 min. skal du op og bevæge dig lidt rundt i mindst et par min.

Slanketip ...

Nyd andet end mad

Mangler du nydelse og tilfredshed i dit liv, forsøger du måske næsten ubevidst at opnå ekstra nydelse (eller trøst) fra at spise.

Hvis du ofte spiser kun for nydelsens skyld og ikke fordi, du egentlig er sulten, er det måske forklaringen på dine vægtproblemer.

En del af løsningen kan være at få mere ind i din hverdag, du nyder.

Begynd at foretage dig flere ting, du holder af, som ikke har noget at gøre med mad.

Bog om slankeværdi

Helbredende kost

Kunsten at ændre vaner