Sikker Slank

Slankenyt logo


Find os på FACEBOOK >>

Startside | Oversigt over udsendte nyhedsbreve | brugerbetingelser | Om slankenyt


Se evt. også:

sikkerslank.dk

kalorietabel.dk


303 Slankeopskrifter

303 Slankeopskrifter e-bog til kun kr. 99,-


Mere Vegetar Light

Slankenyt nr. 139. Uge 6, 2010

Spis mindre og undgå overvægt som midaldrende

Et studie har vist, at kvinder bliver nødt til at holde mere øje med, hvad og hvor meget de spiser, efterhånden som de bliver ældre. Og det gælder uanset om de dyrker motion.

Forskerne kiggede på kost- og motionsvanerne for 192 midaldrende kvinder i en periode på tre år. Generelt set var det de kvinder, der bevidst beherskede sig og bevidst begrænsede deres indtagelse af mad, der undgik at tage på.

Sammenlignet med de kvinder, der bevidst begyndte at beherske sig og holde igen med kalorieindtagelsen, var de, der ikke spiste med restriktioner, 69 % mere tilbøjelige til at tage mere end et kilo på over tre år og 138 % mere tilbøjelige til at tage 3 kilo på.

I modsætning til tidligere studier — der tydede på, at begrænsning af mad ville føre til senere ukontrolleret overspisning og vægtstigning — viste dette studie, at øget selvkontrol med mad er en logisk måde at forhindre overvægt på.

Kilde: Larry A. Tucker, Laura Bates.
Restrained Eating and Risk of Gaining Weight and Body Fat in Middle-Aged Women: A 3-year Prospective Study
American Journal of Health Promotion, Jan/Feb 2009, V23, I3, 187

Kommentar:

Den smarteste metode til vægtkontrol er at sænke kalorieindholdet i maden, uden den fylder og mætter mindre.

Når du vænner dig til at spise næringsrige og mættende fødevarer med et forholdsvist lavt kalorieindhold, får du også lettere ved at kontrollere din kalorieindtagelse.

Brug www.kalorietabel.dk, og vælg især fødevarer med en høj slankeværdi.


Mail: Hvorfor taber jeg mig ikke?

Jeg går til en diætist og får råd der, men jeg taber mig ikke. Jeg følger hendes råd, får ca. 1.400 kalorier pr. dag, men intet ryger af, hvorfor

Venlig Hilsen
Lisbeth

Hej Lisbeth

Grunden til, at du ikke taber dig, er, at du indtager mere end 1.400 kcal per dag.

Det kan sagtens være, at du de fleste dage indtager ca. 1.400 kcal dagligt, men du indtager en del mere end 1.400 kcal dagligt I GENNEMSNIT over længere tid, ellers ville du tabe dig. Alt andet er fysisk umuligt (medmindre du både er meget tynd, har et med meget lavt stofskifte, og nærmest ingenting foretager dig ... men det er jo ikke problemet).

Er du medlem af www.slankeklub.dk?

Ellers meld dig ind og læs teksterne der. Det er gratis, og du kan få støtte fra andre medlemmer.

Med venlig hilsen
John Buhl

Bog om slankeværdi

Helbredende kost

Kunsten at ændre vaner