Sikker Slank bogpakke

Slankenyt logo


Find os på FACEBOOK >>

Startside | Oversigt over udsendte nyhedsbreve | brugerbetingelser | Om slankenyt


Se evt. også:

sikkerslank.dk

kalorietabel.dk


303 Slankeopskrifter

303 Slankeopskrifter e-bog til kun kr. 99,-


Mere Vegetar Light

Slankenyt nr. 42

INDHOLD:
1) Mejeriprodukter hjælper sandsynligvis ikke til vægttab
2) MAIL: Hvordan erstatter jeg mælkeprodukter?
3) Vægtkonsulenterne meldt for vildledning
4) Hvorfor taber jeg mig ikke længere?
5) Fedme og overvægt øger risiko for hjerteflimmer
6) Højt blodtryk er almindelig blandt svært overvægtige
7) Link

Kære læser

Arkiv med tidligere numre af slankenyt her:
http://www.slankenyt.dk/Arkiv_slankenyt.htm

Tilbud forbeholdt abonnenter her:
http://helseonline.dk/group.asp?group=8

Du er velkommen til at indsende spørgsmål eller kommentarer til nyhedsbrevet.

Med venlig hilsen
John Buhl

1) Mejeriprodukter hjælper sandsynligvis ikke til vægttab

Visse undersøgelser har vist, at der er en forbindelse mellem højt indtag af calcium (kalk) og vægttab, mens andre undersøgelser har vist, at calcium ingen virkning har på kropsfedt eller vægt.

Forskere fulgte for nylig 155 kvinder mellem 18 og 30 år gamle i et år, mens de noterede deres indtagelse af calcium, og hvorvidt indtagelsen af calcium havde indflydelse på deres vægt.

Resultatet af undersøgelsen blev, at der ingen forbindelse var mellem indtagelsen af calcium og kvindernes vægt eller kropsfedt.
(American Journal of Clinical Nutrition, April 2005).

2) MAIL: Hvordan erstatter jeg mælkeprodukter?

Hej John

Jeg har købt din bog Slank i 7 trin. Jeg har mælkeallergi, hvad erstatter jeg bedst mælkeprodukterne med?

Varme hilsner Gitte

Hej Gitte.

Behøver du at erstatte mælkeprodukter?Det er på mange måder bedre at udelade dem fra kosten (og udelade de opskrifter, der indeholder mælk/mejeriprodukter)

Der er ingen ernæringsmæssige grunde til at indtage mejeriprodukter
http://www.nomedica.dk/kalk.htm
http://www.nomedica.dk/knogler.htm
http://www.strongbones.org/

Hvis du savner mælk -- eller noget der smager lidt som mælk (eller i hvert fald kan bruges på samme måde) -- kan du vælge sojamælk, rismælk eller havremælk. Bemærk dog at fx sojamælk indeholder en del kalorier, så pas på med ikke at overdrive!

Med venlig hilsen
John Buhl

3) Vægtkonsulenterne meldt for vildledning

Forbrugerrådet vil have ny mærknings-ordning for at stoppe sundheds- og slankefup.

De Danske Vægtkonsulenter bliver nu på baggrund af B.T.s afsløringer af de »fede« produkter fra vægtkonsulenterne anmeldt til fødevareregionen for vildledning. Forbrugerrådet mener, at vægtkonsulenterne vildleder forbrugerne ved at sætte firmaets logo på flere produkter, der hverken er fedtfattige eller kalorielette.
(bt.dk 2. juni 2005)

Læs evt. mere på forbrugerrådets hjemmeside:
http://www.fbr.dk/presse/alle/presse565/

4) Hvorfor taber jeg mig ikke længere?

Hej John.

Jeg har købt dine bøger, som jeg har læst med glæde. De er rigtige gode.

Jeg har et spørgsmål. jeg har nu tabt mig 13 kilo, men har stået stille siden jul. Hvad kan jeg gøre for at få gang i mit vægttab igen?

Jeg spiser:

Morgen:

1 sk rugbrød med mild ost.

3 dl. A 38 1,5 % m/ fibersund (drikker ikke mælk)

Frokost. 1,5 sk rugbrød med mager pålæg og 200-250 g grøntsager.

Aftensmad: 120 g kød og 250 g grøntsager/ eller salat med lidt olie /eddike dressing på.

Hvis jeg har haft travlt og ikke har nået at lave aftensmad (arbejder om aften) køber jeg en færdigret fra mine livretter 350 g som bliver varmet, og en skål blandet salat.

Klokken ca. 24.00, når jeg er kommet hjem, kan jeg godt engang imellem lave en kop drikke boullion.

Motion: træner i træningscenter 2x om ugen. Jeg arbejder i hjemmeplejen, så jeg går meget.

Hvad skal jeg lave om?

Med venlig hilsen
Jette

Hej Jette.

Det glæder mig, du kan lide bøgerne :-)

Hvis du kun - og hele tiden - spiser, som du nævner her (eller noget lignende med ca. samme kalorieindhold), vil du tabe dig ... medmindre du allerede er ultratynd ;-)

Der er med andre ord et eller andet, som ind imellem ødelægger kalorieregnskabet.

Jeg kan ikke se fra din mail, hvad det er.

Prøv at skrive dagbog i en periode. Det øger din bevidsthed om, hvad du spiser og hvor meget motion, du får.

Vær ærlig, når du udfylder dem og nedskriv alt, hvad du spiser.
http://www.nomedica.dk/slankekontrol.htm

Efterhånden som du bliver slankere, falder din forbrænding en smule. Det bliver altså lidt sværere at tabe sig, jo længere du kommer ned i vægt. Du skal derfor nok nu være mere påpasselig med, hvad du spiser, end du skulle i starten.

Med venlig hilsen
John Buhl

5) Fedme og overvægt øger risiko for hjerteflimmer

En række forskere, med afdelingslæge Lars Frost i spidsen, har fulgt 47.000 danskere i gennem seks år, og fundet at overvægt øgede risikoen for hjerteflimmer med 175 % blandt mænd og 139 % blandt kvinder sammenlignet med normalvægtige. Ved fedme blev risikoen for hjerteflimmer øget med 235 % hos mænd og 199 % hos kvinder sammenlignet med normalvægtige.
(sundhed.dk 9-05-2005)

Kommentar:

Sunde kostvaner gavner både hjerte-kredsløb OG får dig ned i vægt på en god måde
http://www.nomedica.dk/sund_kost.htm
http://www.nomedica.dk/hvordan_slank.htm

6) Højt blodtryk er almindelig blandt svært overvægtige

Fede patienter har ofte forhøjet blodtryk. Mange oplever heller ikke det naturlige dyk i blodtrykket, der normalt forekommer om natten - og det skader hjertet.

Blodtrykket øget betydeligt, når BMI øges, rapporterer forskere til den amerikanske hjerteforening.
(Reuters Health 07-04-2005; Hypertension, April 2005)

Mere om højt blodtryk her:
http://www.nomedica.dk/blodtryk.htm
Mere om BMI her:
http://www.nomedica.dk/bmitest.htm
Alle med meget høj BMI bør følge programmet i "Fat for Life?"
http://www.nomedica.dk/fat_for_life.ht

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Er du meget overvægtig - eller har været overvægtig i mange år, med flere forfejlede slankekure bag dig - er det tid til at gribe tingene an på en fornuftig måde.

Mere om sundt vægttab her:
http://www.nomedica.dk/hvordan_slank.htm

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Bog om slankeværdi

Helbredende kost

Kunsten at ændre vaner