Sikker Slank bogpakke

Slankenyt logo


Find os på FACEBOOK >>

Startside | Oversigt over udsendte nyhedsbreve | brugerbetingelser | Om slankenyt


Se evt. også:

sikkerslank.dk

kalorietabel.dk


303 Slankeopskrifter

303 Slankeopskrifter e-bog til kun kr. 99,-


Mere Vegetar Light

Slankenyt 404, uge 27, 2016

En såkaldt bidtæller mindsker kalorieindtagelsentygge

Det bliver snart muligt at købe forskellige former for bærbar teknologi, som blandt andet kan tælle, hvor mange gange du tygger din mad.

Forskere på Clemson University analyserede, hvordan en "bidtæller" havde indflydelse på, hvor meget deltagerne spiste, og fandt, at mennesker, der brugte tælleren, spiste mindre og reduceret deres samlede indtag under et måltid.

Læs evt. mere om undersøgelsen her

Dette er kun et af et hav af apps og bærbar teknologier, vi efterhånden vil blive tilbudt som en hjælp til at kontrollere og styre hvad, hvor meget og/eller hvordan, de spiser.

Selv om flere af disse hjælpemidler kan have en fornuftig anvendelse i nogle situationer, er jeg i princippet imod alle former for metoder og hjælpemidler, der risikerer at fjerne os endnu længere væk fra de naturlige kostvaner, der sikrer os den vægt, vi ønsker, og som er sundest for os.

Det er en rigtig god ide for alle, der har for vane at spise for hurtigt, tygge maden for lidt eller tage store bidder, at ændre de vaner.

Der er flere gode grunde til:

  1. at tygge maden grundigt
  2. at tage små til moderate bidder
  3. at give dig tid til at nyde maden.

Det gælder især, hvis du har let ved at "skovle" maden indenbords, uden at tænke over hvad og hvor meget, du spiser.

Når du har lært at tage den med ro før og imens, du spiser, og nyde din mad i små til moderate bidder, bliver det:

En af grundene til, at ovennævnte er svært for de fleste, er, at det går imod den måde en del af hjernen reagerer på, når der er mad i udsigt.

Engang i fortiden, hvor der ofte var mangel på mad, kunne det være vigtigt -- i konkurrence med andre dyr og artsfæller -- at få spist så meget som muligt så hurtigt som muligt.

Brug lidt tid på at øve dig i 1-3 ovenfor hver dag, og du vil langsomt få ændret en vane, som måske i vid udstrækning kan hjælpe dig med at løse dine vægtproblemer.

Bog om slankeværdi

Helbredende kost

Kunsten at ændre vaner