Sikker Slank bogpakke

Slankenyt logo


Find os på FACEBOOK >>

Startside | Oversigt over udsendte nyhedsbreve | brugerbetingelser | Om slankenyt


Se evt. også:

sikkerslank.dk

kalorietabel.dk


303 Slankeopskrifter

303 Slankeopskrifter e-bog til kun kr. 99,-


Mere Vegetar Light

Slankenyt nr. 247. Uge 7, 2013

Er det også vigtigt, hvornår du spiser?Kvinde der spiser

Forskere fra Brigham and Women's Hospital (BWH) har i samarbejde med University of Murcia og Tufts University fundet frem til, at det ikke kun er, hvad du spiser, men også hvornår du spiser, som har betydning for din vægt.

For at vurdere, hvilken betydning timing af måltider har på vægten, studerede forskerne 420 overvægtige, der fulgte et 20-ugers slankeprogram i Spanien.

Deltagerne blev inddelt i to grupper alt efter, hvornår de spiste dagens hovedmåltid, hvilket i denne middelhavsbefolkning var til frokost. I løbet af dette måltid blev 40 procent af de samlede daglige kalorier indtaget.

Forskerne fandt, at de deltagere, der spiste hovedmåltidet efter kl. 15:00, tabte sig mindre, end de deltagere, der spiste dagens største måltid før kl. 15:00.

Kilde: M Garaulet, P Gómez-Abellán, J J Alburquerque-Béjar, Y-C Lee, J M Ordovás m.fl. Timing of food intake predicts weight loss effectiveness. International Journal of Obesity , (29 January 2013) | doi:10.1038/ijo.2012.229

Kommentar:

Selv om det er svært at sammenligne med danske forhold — hvor de fleste jo spiser dagens største måltid ca. kl. 18:00 — tyder undersøgelsen på, at vi skal undgå at spise for meget for sent på dagen, når vi vil ned i vægt.

Også et tidlige studie: Sene måltider medvirker til overvægt viser, at det kan betyde noget, hvornår i døgnet, vi spiser. Det er dog stadig uvist, hvor meget det betyder for vægten på længere sigt.


Mail: Hvad med pulverkure?

Jeg læser alle dine artikler på internettet, og jeg har prøvet at følge dine gode råd.

Jeg har ikke købt din bog ´"Sikker slank i 7 trin", men jeg har lånt den på biblioteket og læst den. Jeg har derimod købt og læst din bog om "Kunsten at ændre vaner" - en bog som har hjulpet mig meget.

Jeg er 76 år, vejer 82 kg - er 172-73 cm høj - nok lidt spinkel af bygning. Jeg vil gerne ned på ca. 70 kg.

Det er svært da min hustru - som jeg elsker højt - absolut ikke går ind for slankekure af nogen art.

Jeg har prøvet et utal af slankekure - den værste var suppekuren, hvor jeg kun spiste suppe i en uge, og jeg tabte 5 kg fra 76 kg til 71 kg. Da jeg holdt med denne kur og spiste normalt igen steg min vægt til 82 kg - før havde min højeste vægt været de førnævnte 76 kg.

Jeg har altid haft mistillid til proteinkure, men efter suppekuren - der jo er helt uden protein - har jeg tænkt som så: Måske er der noget om proteinkuren - og derfor er jeg nu på 7. dag i gang med den og har allerede tabt 3-4 kg. Jeg er godt klar over, at halvdelen af dette tab er vand, (jeg har været på toilettet utallige gange), men tabet er ikke vand det hele.

Jeg vil lige indskyde, at jeg kun indtager ca. halvdelen af den proteindrik som anbefales, og jeg sørger for hver gang at komme noget frugt eller grønt i hver af de tre glas. Enten 1-2 tomater eller 1-2 buketter broccoli eller vandmelon eller fersken.

Jeg indtager kun de 3 portioner NUPO med frugt/grønsager hver dag. Jeg kan ikke spise/drikke mere mad, men drikker en del væske.

Jeg har tænkt mig at følge kuren indtil jeg er nede på 68-70 kg. Så regner jeg med at tage 2 kg væske på med det samme, men så er jeg også nede på min ønskevægt - 70-72 kg.

Efter dette vil jeg simpelthen spise, som du anbefaler det - ikke vegetar eller veganer - men kun lidt kød og masser af grøntsager, og jeg vil simpelthen kontrollere min vægt dag for dag, og ved min mere eller mindre indtagelse af mad, vil jeg sikre mig, at min vægt ikke stiger.

Lyder det helt tosset?
Er det kæmpe usundt?

Venlig hilsen
Å.

Hej Å.

Lyder ikke helt tosset.

NUPO — og alle andre godkendte såkaldte måltidserstatninger — er sammensat, så en dagsration også giver dig alle de vitaminer, mineraler mv., du har brug for.

Slankepulver er naturligvis ikke en løsning på længere sigt. Måltidserstatninger kan dog i nogle tilfælde være en metode til hurtigt at tabe nogle kilo.

Hvis du kun tager halv dosering er der en vis risiko for, at du efter en (længere) periode får for lidt af et eller andet. Det hjælper lidt, at du trods alt også får lidt frugt og grønt.

Det er ikke kæmpe usundt, når blot du følger op med meget sunde kostvaner, som du jo også planlægger at gøre, men vær opmærksom på indhold af næringsstoffer, hvis du fortsætter på den måde i længere tid.

Husk også motion. Motion er ikke kun sundt, men gør det også lettere at fastholde et opnået vægttab.

Med venlig hilsen
John Buhl

Bog om slankeværdi

Helbredende kost

Kunsten at ændre vaner